Blog Saya Di taja Oleh:

Friday, August 21, 2009

Ramdhan tiba lagi....




Ramadhan datang lagi.....

Kini Umi bakal menanti kehadiran bb dalam bulan ramdahan.... rasanya bulan yg mencabar bg umi.. tak terlintas atau terpikir bagaimana harus umi lalui..... tp umi cuba laksanakan tanggungjawab umi sebaiknyer...

mari kita kongsikan bersama.. lafaz niat ramdahan...

نويت صوم غد عن أداء فرض شهررمضان هذه السنة لله تعالى

Ertinya : Sahaja aku puasa esok hari menunaikan fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.

doa berbuka pula....

اللهم لك صمت وبك آمنت وعلى رزقك أفطرت برحمتك ياأرحم الراحمين

Ertinya : Ya Tuhanku keranamu jua aku berpuasa dan denganmu aku beriman dan di atas rezekimu aku berbuka dengan belas kasihanmu Ya Allah yang amat mengasihani.

" Selamat Menyambut Bulan Ramdhan... dan laksanakan lah kewajipan anda sebaiknya..."

No comments:

Post a Comment

Followers

Blog Saya Di taja Oleh: